Working Athletes

Anettes treningsnotater

Legg igjen en kommentar

Jeg hadde glemt skrivesaker hjemme, men Anette hadde sånn fin og fancy sak jeg ikke husker navnet på. En HTC-datamaskin-sak. Så vi dikterte sammen, men det er hun som har skrevet dagens notater som jeg har omformulert fra min side. Egentlig var planen i dag å dra ned til byen for å trene litt med Sandra etter Leto, men vi skal ta det senere.

TRENING LØRDAG 22.10.11

Fellesdekk: Marvin reiste seg, så jeg la han ned igjen. Marvin pep, lavt og så vidt man kunne høre det, men jeg valgte å bryte og sette han i bilen. Issi lå fint, snuste litt men lå deretter i flatdekk.  Anette dobbeltkommanderte når jeg gikk bak og pratet samtidig med en sivil person passerende. Issi lå pent. Litt kjapp oppsitt. ellers supert.

FVF Issi: Anette tok henne rett ut av buret. Bra intensitet. Superfin på plass. Veldig fin fremover i marsjen, fin sakte marsj, over i vanlig masj igjen og falt litt ut mot siden, datt litt ut, kommanderte tilbake og fin sving videre. Helt om og holdt var bedre men henger litt etter. Alt i alt bedre enn sist, men har har de litt å ta tak i.

Klikkertrene Marvin: Marvin har ikke lyst til å trene idag. Så endret treningsplanen, tok han ut og lot han tilby dekk,sitt,stå med klikk og godbit for å få opp interressen. For dette synes han er gøy. Det funket, tok han mot fellesdekk linja vi brukte øvelsen før. Han fikk klikk for sitt og dekk 2 ganger før jeg gikk ifra, han lå mer intenst, så klikket jeg og i dekk og gikk tilbake for å forsterke at han lå, fikk godbit i det jeg gikk tilbake reiste han seg. Jeg brøt da med en gang og la han rett i bilen. Greit å ikke la han bryte, og noen ganger er han får kjei til at det lønner seg å fortsette ut øvelsen for en hver pris.

Stykker opp FVF Issi: Anette må jobbe med at hun faller ut i vendinger. Issi flytter seg veldig etter hennes bevegelser, er veldig var for endringer. og Anette bør  ikke hjelpe henne til å rette seg opp. Når Anette gjør ulike bevegelser for å «hjelpe» Issi inn i fin utgangsstilling, kommer de aldri videre. Det virker som at Issi nå tror det er en del av greia at Anette skal geleide henne hver gang. Hun bør heller ta nye skritt om Issi setter seg skjevt eller bak/foran, og belønne når hun setter seg med en gang riktig. Deretter jobbe med at hun alltid skal sitte korrekt uansett hvordan kropspositur Anette har når hun går/står.

Klikkertrene Marvin: Kjørte en baklengs sitt og så stå for å gjøre noe han har lyst til i dag som han er litt seig. Vi tok baklengs stå, stå under baklengs marsj, han kan det og synes er gøy å gjette hva jeg ønsker at han skal gjøre. Jeg har funnet ut at det er en måte å få opp interessen hans når han i utgangspunktet har en dårlig treningsdag. Gikk så over til sitt under baklengs marsj, og ikke overraskende tilbyr han stå, men han tilbyr etterhvet sitt jevnere. Til slutt satt han på hver og fikk SUPER JAKPOT med godbit og ball.

Pirke på plasser på Issi: Hun responderte veldig fort på pirken og sitter veldig fint når man bare krever at hun skal sitte ordentlig. Sitter hun feil flyttet Anette seg  bare et steg og belønner kun for de gangene hun setter seg bra første gang. Det var jevnt over bra og Issi tok innkalling på slutten og fulgte etter 2 ganger, siste gangen satt hun og jevn ok fart. Hun satte seg litt langt fra men ihvertfall rett.

Fremadsending til musematte med Marvin: Han er litt heit på det å tilby, så jeg prøvde det litt først. Så oppdaga musematta og prøvde den, klikk godbit. Siden han er en snusmumrik har jeg unngått å kaste godis på bakken, men det er en belønning som i utgangspunktet fungererer veldig bra men ute er det for mye lukter som fortyrrer han.

Forsøk 2: Han virker ikke 100% idag, det synes på farta. Er ok, men ikke det helt store. Tok noen innkallinger og et par musetramp.

Issi: Anette kjørte innkalling der Issi tyvstartet 1 gang, andre gangen satte hun seg ikke rett.På tilbakeveien ble det mye bedre og satte seg penere. Så tok Anette en FVF, hvor hun går mongo i sakte marsj. Anette altsp :P  Issi har samme tempo i vanlig og sakte masj fordi Anette går som en langeint soldat. Lange sakte skritt som er like lange som vanlig marsj. Helt om var ikke så pen. Jeg viste Anette med Issi hvordan hun går sakte masj. Deretter trente Anette sakte marsj helt om og det ble mye bedre fort. Til slutt trente vi sakte marsj uten hund. Jeg  instruerte Anette som gikk som en «masjerende elefant» (Anettes ord! ;) ). Da hun ble klar over det gikk hun normalt hun også ;) :P

Author: Working Athletes

...

Legg igjen en kommentar

